Rodičovské skupiny 2022/23
Rodičovské skupiny 2022/23
· Základní cíle:
· zajištění komplexní péče o celý rodinný systém
· poskytnout rodičům dětských klientů prostor pro ventilaci emocí, k opracování jejich potřeb a aktivizaci, ke vzájemnému sdílení a inspiraci ve výchově
· Základní rámec skupiny je podpůrně – edukativní; skupina by měla umožnit ventilaci, sdílení a poskytnutí prostoru pro práci na vlastních tématech
· Zařazení do skupiny ambulantních klientů je čistě dobrovolné, je založeno na zájmu rodičů a individuálním kontraktu.
· Pro zákonné zástupce dětí v programu našeho oddělení celodenní péče je na základě smluvního kontraktu účast v rodičovské skupině žádoucí, nicméně rovněž dobrovolná
· Délka trvání společných setkávání je vymezena 10 skupinovými setkáními. V případě zájmu, potřeby a kapacitních možností je možno pokračovat dále.
· Skupiny jsou vedeny vedoucí SVP Hlinky Mgr. Ilonou Skotálkovou a psychologem Mgr. Eduardem Kurdiovským
· I tuto službu nabízíme zdarma
· Setkávání rodičovské skupiny ambulantních klientů se koná jednou za 14 dní v úterý na půdě SVP Hlinky 16:30 do 18:00. Účast je bez dětí. Scházejí se jen rodiče.
Rodičovská skupina RS 1
Setkávání individuálních členů letošní (2022/23) rodičovské skupiny RS1 zahajujeme v úterý 1.11.2022 a scházet se budeme vždy v sudé úterky od 16:30 do 18:00.
Rodičovská skupina RS 2 (párová účast)
Setkávání letošní (2022/23) párové rodičovské skupiny RS2 zahajujeme v úterý 8.11.2022 a scházet se budeme vždy v liché úterky od 16:30 do 18:00.
Z reflexí dřívějších účastníků z řad rodičů:
V čem vnímáte po ukončení programu přínos?
„Zvýšilo se mi sebevědomí, … jiný a pozitivnější pohled na situaci, větší přijetí sebe i dcery, … změna v myšlení o věci, … posun ve vnímání zásad a vnitřní nejistota díky změně pohledu na tresty, … zjištění, že v tom nejsem sama a některé věci už neřeším unáhleně hned, … soucítící okolí, přála jsem si ulevit si a poslouchat, jak to klape jinde, … vzájemné sdílení, … získání rad a zkušeností, …naučila jsem se řešit věci s větší rozvahou a důsledností-zlepšila se komunikace s dětmi, …lepší porozumění, …větší zamyšlení se nad tím, co říkám a jak to říkám. Vnímám to, co jsem dřív neviděl, …vím už, co dělám špatně, …více přemýšlím nad svým jednáním, … jiné názory a odborné rady v atmosféře bez předsudků a v ovzduší porozumění, …získání nadhledu, konkrétních rad a informací o možných přístupech, …optimistický a povzbuzující způsob hodnocení dětí, …“
Zájemce o zařazení prosíme o nezávazné informace ve formuláři níže. Děkujeme a těšíme se na spolupráci.